tisdag, september 14, 2010

Plommonträd och höstregn.

10:18

Och så är det tisdag igen, den här gången utan hysteriskt magont. Tack för det. Apropå magont vaknade jag av mensvärk igår - det var definitivt inte det trevligaste uppvaknande jag varit med om. En snabb räd in i köket för att värma vetekudden och värktablett och sen tillbaka till sängen. Blä på riktigt!

Som kompensation för att jag inte har ont i magen så pissregnar det ute. Höst minsann! Som grädde på moset har jag också en seg träningsvärk i låren, ryggen och mitt livs första freeze-blåmärke på armbågen! Jag frågade T igår om det alltid kommer att bli så och hon bara log och sa: "Du blir snart härdad." Wow, break är verkligen roligt och det blir allt roligare ju mindre jag känner mig som en ko= ju mer jag tränar.

Igår plockade jag massa björnbär på vägen hem från skolan och fick skäll av en sur tant för att jag plockade av hennes plommon - som hade ramlat av trädet och låg på trottoaren. Jag trodde ärligt talat att man fick göra det och erbjöd mig att lämna tillbaka dem, men hon bara vände på klacken och fortsatte muttra sura saker jag inte hörde. Annat var det i lördags - då tog jag mod till mig och ringde på dörren på ett hus med ett helt ljuvliga plommon- och äppleträd i trädgården och undrade nervöst om det gick för sig att jag plockade lite plommon och äpplen? Den snälla mannen i dörren såg lite förvånad ut och sa att: "Äpplena är inte riktigt mogna än, men lite plommon kan du få ta." Så enkelt var det. :) Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska göra med dem, så nu har jag fyra påsar plommon i frysen och akut platsbrist igen. :P

Nu ska jag plocka ihop mig och hinna med att förtidsrösta och handla innan dansen. Effektivitet, på min ära! :)

Inga kommentarer: