torsdag, september 16, 2010

Don't stop the music.

22:01

Idag har varit helt full av dans och rap och inte så mycket mer. Först break, sen cykeltur till skola, dusch, lunch, raplektion med Fröken B. Vi delade in oss i två grupper med varsitt beat och satt och klurade på refrängen - den blev snuskigt bra och låter kommer bli obscent bra och och och jag älskar varje kreativ sekund! Jag älskar också hur Fröken B blir så entusiastisk och nästan studsar upp och ner för att hon tycker det vi gör är bra. Truly an amazing person, så full av positiv energi och passion för det hon gör. Jag önskar att jag kommer känna så för mitt framtida jobb som hon gör och jag hoppas så innerligt att Silversystrar ska ha någon spelning i min omnejd det närmaste!

Efter lektionen rullades vår rutiga dansmatta ut och jag körde, först i sällskap och sista stunden själv. Break - freeze:s, six-step, three-steps... och sen lite hiphop. Jag ska klarar running man och det jäkla kick-steget om jag så ska DÖ på kuppen! Fick en idé om att göra ett veckoschema och skriva upp mina danslektioner och det jag övar speciellt på, och skriva in när jag känner att jag verkligen satt något. Känns som en kul idé att kunna gå tillbaka och titta och peppande att få svart på vitt att jag faktiskt utvecklas. :) Idag stod jag några sekunder i axelfreeze och en där man har armbågen i magen (om man utvecklar den så kan man snurra på handen sen). Det är några sekunder fler än för en vecka sen - då var det noll sekunder. :)

Sista biten av kvällen var jag på Pustervik och såg Move2. Amazing!

Inga kommentarer: