tisdag, september 28, 2010

Att hålla sig i skinnet.

22:32

Tisdag är dansdag. Jag har dansat så mycket som det gått utan att vare sig sträcka eller använda baksida lårmusklerna i höger ben för mycket. Det är sjukt frustrerande att inte kunna ta ut stegen, men det är tusen gånger bättre än att inte kunna vara med alls! (Locking ser jättetönigt ut om man gör det halvdant, om någon undrar...)Fast nu är jag helt slut, inte för att jag dansat järnet som det brukar vara, utan för att jag har spänt mig hela dagen för att jag är rädd att ta i för mycket eller göra en felaktig rörelse. Men det har gått bra, jag ska ladda upp mig i sängen alldeles snart. :)

Imorse var jag på besök på Pedagogen för handledarmöte och diskussion om hur jag ska göra min analys och upplägg. Allting känns mer tydligt nu och jag känner att jag har någorlunda koll. Innan var det enda jag kunde tänka: "Chi-två-test? Ehhh, va?!" och nu tror jag faktiskt det kommer gå. Jag gillar min handledare, hon är bra, lugn och hjälpsam med massa bra förslag!

Enda klassen jag skippade idag var faktiskt min älskade NYC med Twisted D - för på de klasserna gör jag alltid saker som jag inte kan. Vilket är ruskigt bra i 98 % av fallen, men inte alls bra de 2 % av gångerna som jag är skadad och ska hålla mig i skinnet. Så jag satt bredvid. Surt, men jag är fortfarande hel. ;P

Oh, förresten! CSN har ju som nämnt slutat bråka med mig. Idag var jag och handlade för första gången sen skolan började utan att ha ångest över att jag gjorde av med pengar. Jag har sallad i mitt hus igen. Yay! :D

Inga kommentarer: