måndag, augusti 16, 2010

Hej, Fokus Hiphop!

22:48

Idag har jag äntligen börjat skolan igen. Hej, Fokus Hiphop! Jag tror vi kommer trivas bra ihop, den kursen och jag. :) Info all day long, massa nya saker att komma ihåg och många nya namn att minnas. Det som fastnade mest var att det är dans imorgon, breaking på torsdag och att tack vare att vi samarbetar med Pusterviksteatern, så kommer vi få möjlighet att kolla på massa teater och dansföreställningar. Wow. :)

Som avslutning på dagen blev vi indelade i tre basgrupper, där jag var med basgrupp 1 och vi fick i uppgift att göra iordning ett stort väggschema som vi kunde ha i vårt klassrum och fylla med diverse saker under veckornas gång. Vi tyckte vi lyckades rätt bra faktiskt!:
Närbild på de snygga graffitirubrikerna som M snodde ihop. Love it!
Och våra dansdagar är rosa och pimpade med glitter. ;)


På lördag står Midnattsloppet på schemat och jag har, av diverse anledningar, inte sprungit på typ två veckor. Tack och lov känns det inte alls jobbigt (delvis för att Lady Hickups inte har gjort det heller. :P), utan jag tänker bara springa loppet på kul och inte bry mig fem öre om vad jag får för tid. Men, två löppass ska klaras av innan lördag - ett par pass måste jag ha i benen om det ska kunna vara roligt och inte bara jobbigt. Lady Hickups sprang ett idag, jag ska ut imorgon bitti, vi ska ut tillsammans på onsdag. Pepp, pepp! :)

Inga kommentarer: