fredag, augusti 13, 2010

Lätt att glömma nya saker och Twisted på SVT 21.25 ikväll!

15:49

Helt plötsligt slår mig en enorm lust att gå till gymmet, lyfta vikter, stå i plankan och svettas som en gris. Yes, DEN känslan gillar jag! :) Så jag ska försöka plocka in en stund att svettas i eftermiddag/kväll, emellan att sista jobbdagen ska ta slut, åka till Föräldrarhemmet och massera mamma och färga hennes hår samt ha fredagsmys. Äsch, plankan och utfall kan man göra var som helst och rena kläder kan man låna av sina föräldrar/Lillebror! :D

I veckan var jag hos optikern. Efter att ha gjort synundersökning till körkortstillståndet och fått reda på att min syn blivit markant sämre på vänster öga på mindre än 2 år, så kändes det inte så aktuellt att fortsätta gå utan glasögon (mer exakt tänkte jag: "Jag kommer vara blind på vänster öga om 10 år! NEJ! JAG VILL INTE!"). Och eftersom jag ändå inte kan ha glasögon på om jag ska dansa och springa och träna så kände jag att det var lika bra att satsa på linser också. Summan av besöket var en massa spenderade pengar, ett par nya glasögon beställa (sååå snygga!) och en omgång provlinser med mig hem, samt en banslig förtjusning över hur skarpt allting är EGENTLIGEN! :)

Så, nu när jag glömt linserna hemma på handfatskanten hemma och sen suttit vid datorn hela dagen så märker jag hur jobbigt det faktiskt är i skallen. Ouch, huvudvärk. >.<


Jag fick välja mat till fredagmyset... TACOS!
Och om ni har tillgång till en TV, släng på SVT kl. 21.25, för då uppträder Twisted Feet på Götaplatsen. Eller gå in till grannen och be att få titta. Eller, ännu hellre, gå till Götaplatsen och skrik! :)

Inga kommentarer: