lördag, augusti 28, 2010

Ett rätt av två möjliga.

23:58

Jag mår apa. Svullen hals som gör ont, rinnande näsa och skallont. Turligt nog ser jag inte lika eländig ut som jag känner mig. Jag har ändå lyckats genomföra allt och lite till jag planerade idag. Jag var på Bondens Marknad med Lady Hickups och handlade romanesco, broccoli, tomater och en favorit i repris från förra veckan - en ljuvlig liten hokkaidopumpa. :) Sen cyklade jag hem, dumpade grönsakerna i min hall och tog mig direkt till Twisted, där jag satt och tittade när alla andra dansade i dryga två timmar. Det kliade i varenda fiber i hela kroppen, men jag satt still. Ira från klassen var där och jag gjorde en insats och masserade hennes stackars vader - vi har tränat rätt intensivt den här veckan, och det var ett tag sen hon gjorde det. Då säger vissa kroppsdelar ifrån ibland. Lady Hickups prövade dancehall och gillade det. Sweet. :)

Efter att inte ha fått dans åkte jag hem och åt mat och godis, sen orkade min kropp inte mer och jag gick och la mig i en halvtimme. Vaknade upp och kände att jag inte ville vara sjuk i en stökig lägenhet --> diskade, plockade iordning, städade badrummet och dammsög. Sen kändes det mycket bättre och strax därpå dök Gabs, Smörgåsen och Stålmannen upp, jag fick öva massage och fick egoboost för att de tyckte jag var jättebra. :) När pizza kom upp som förslag efteråt var jag inte sen att haka på - nu sitter jag hemma hos mamma och pappa efter en awesome kväll. Mår apa fysiskt, mår jättebra psykiskt. Ett av två rätt. :)

Inga kommentarer: