måndag, augusti 30, 2010

Always look on the bright side of life.

22:25

Idag har varit ner och upp och ner och ner och sen upp igen.
Det började med att jag vaknade typ tusen (okej, fyra-fem, men det kändes som fler!) gånger inatt och tänkte mycket klarvaket "Vadfan, är jag vaken igen?!" varje gång, för att sedan snyta mig så det dånade i hela lägenheten, vända på mig och somna om. Alltså var jag inte så pigg när jag vaknade. Ner. Sen gjorde jag en awesome frukost, cyklade till skolan utan att dö och träffade alla mina härliga klasskamrater. Vi gick igenom det mesta inför uppträdandet på fredag och det känns som det mesta är på plats. Teknikern på Pustervik ringde och berättade att vi skulle ha soundcheck på fredag. Upp. Jag och pappa skulle till banken på eftermiddagen, jag tog fel på tiden och fick panikcykla från Chalmers (det var där jag upptäckte att jag var sen) till farmor och farfar. Efter bankbesöket var jag aptrött, läste opponeringsuppsats men blev tvungen att sova en stund i soffan. Ner. Till halv sex infann jag mig på Twisted för första dagen på dansterminen och eftersom jag är sjukt fick jag inte vara med utan bara TITTA PÅ. Blev bitter och åkte hem och tjurade innan isolationsklassen. NER. Åkte tillbaka till Twisted med ett jättegulligt "Du måste komma! :D" från Ellie i bagaget och insåg att vi kommer köra en av mina favvokoreografier alla kategorier när jag kommer tillbaka nästa måndag. Dessutom fick jag en rejäl dos av Twisted Twins geekyness och de muntrar alltid upp mig. :) Upp.

Så, det kanske inte riktigt ser ut som jag går plus ur den här dagen, men jag njuter av att kunna lägga mig med min kök i en enda röra och vetskapen om att jag har både sovmorgon och kommer att få dansa imorgon. Inte fullt ut, men i alla fall dansa. :) Jag bestämmer att det blir plus i slutändan, så det så!

Inga kommentarer: