lördag, juli 10, 2010

Precis min lördag.

22:26

Efter städning, tvättvikning och lunch packade jag ihop mina grejer, smorde in mig med solkräm, stoppade linnet i ryggsäcken och cyklade iväg. Eftersom klockan var typ 14 och det var strålande sol från en klarblå himmel passade jag på att få lite soltid och cyklade i bikiniöverdel - what's the point med tröja, den hade ju bara blivit svettig ändå!

En avstickare vid Kållered innebar en köp som jag tänkt göra i flera månader nu - ny cykelsadel. "Det kan ta ett par dagar innan du vänjer dig." varnade killen i butiken (som till och med satte dit min nyinköp när jag frågade snällt) och visst kändes det lite konstigt... men åh, så mycket bättre! Det är någon lite mer sportig variant, med som en ränna i sadelns som gör att det är fullt möjligt med blodtillförsel till skrevet. Wow. Helt underbar känsla att inte ha svanken bortdomnad. :)

Strax efter 15 har jag varit hemma och... ja. Inte gjort många knop alls sen dess, precis som jag ville. Lugn och ro, kärlek, låter det långsamt byggas in i mig - det är OK, allt är bra nu. Mår bättre.

Inga kommentarer: