onsdag, juli 14, 2010

Kom så leker vi Milen!

18:28

Solen skiner, fåglarna kvittrar... och jag är aptrött och vill inget hellre än att sitta stilla i soffan och inte göra något. Hade jag ägt en TV så hade den definitivt varit påslagen och jag hade legat utsträckt i soffan! Men nu har jag ju inte det, så jag läser kokböcker och vanlig bok och väntar på att klockan ska bli dags att gå till spårvagnen.

Som nämnt innan - den här veckan står milen, The 10 km-run!, på schemat. Senast jag sprang en mil var förra GöteborgsVarvet som jag fick bryta halvvägs på grund av höftproblemet (och då grät jag av smärta och besvikelse). Senare den sommaren, efter uppsökande av hjälp och massa rehab, försökte jag springa Midnattsloppet, men kom bara halvvägs där också innan det var dags att kasta in handduken. Kort sagt - det var länge sen jag sprang en mil. Men jag har tränat, rehabat, lyssnat på min kropp, stretchat och långsamt vant mig vid att springa längre sträckor igen (med många, många bakslag). Och nu, NU känner jag att den finns där, att milen sitter i benen och bara vill ut. "Kom så leker vi!" ropar den och ikväll ska Lady Hickups och jag leka Skatåsmilen. Älskade Skatås, med de finaste spåren jag vet. Lite läskigt, mycket rolig. Det spelar ingen roll om det tar en, två eller fyra timmar - mitt mål idag är att klara av det utan att ha ont av det imorgon.

Som sagt helt slut i huvudet, fast med en otrolig löplust. Träningsglädje, here we come! =D

Inga kommentarer: