tisdag, juni 08, 2010

Vi tar en omstart - tisdag!

09:08

Nej, det gick inget vidare att sova bort träningsvärken. Däremot så har den blivit värre och spridit sig till mina axlar. Så, jag gjorde vad varje vettig (?) människa skulle göra - jag försökte träna bort den såklart! ;)

Imorse var jag inte piggelin (ärligt talat var jag ytterst nära att bara vända på mig och somna om...), men nej, efter att ha krånglat på mig sportBH och resten av kläderna utan höger hand kom jag ut minsann! Vädret var inte alltför lockande och jag drog ner tröjärmarna över händerna. I mitt huvud tänkte jag inte hålla mig med något särskilt hardcore, eftersom jag bokat in springtur med Lady Hickups senare idag, utan bara lite kom-igång. Så, det blev 10 vändor i rask takt uppför en skogsbacke, med avbrott efter 4 st, 3 st och de sista 3 för liggande benlyft, knän mot magen i plankposition, skulderbladshävningar (jag vet inte vad övningen heter, så jag hittar på namn, ok?) och vanliga hederliga crunches. Svettig och betydligt piggare med hälften av skogen på ryggen gick jag nöjd och glad hem. I looove a work-out in the morning!

Min egen plan för WOW började inte så bra igår - ärligt talat var jag inte alls särskilt pepp att börja göra styrkeövningar efter min tjusiga lilla fadäs in i lyktstolpen igår. Men, skam den som ger sig och att börja på en tisdag är bättre än att inte börja alls! Jag kör dock inte samma övningar hela veckan, utan tänker nog bara göra det som känns kul för dagen, dock minst tre övningar. Däremot har jag lite problem med övningar för bröst och axlar som inte involverar att greppa saker eller stödja sig på handflatan. Tanken är ju att WOW:en ska kunna utföras varsomhelst, helst med bara kroppen som motstånd. Någon som har några briljanta förslag/tips? :)

Inga kommentarer: