tisdag, juni 08, 2010

Feel the flow!

20:58

Det är lustigt att ibland är det de dagar som benen känns som tyngst som verkligen blir bra. Träningsvärken efter söndagens utfallssteg har verkligen kickat in och gör att jag måste ackompanjera rörelser där jag måste resa mig upp/ner och gå uppför med grimaser. Alltså trodde jag på en helskottas jobbig löptur med Lady Hickups idag - det regnade nämligen, så vi ställde in våra planer på att springa 8:an och tog den kortare banan (domedagstrumvirvel) 5 km.

Men, tji fick jag, för DAMN! vad bra det gick! Benen kändes starka och visst var det bra jobbigt uppför, men det var inte i närheten så ansträngande som förra veckans löpning. Vi spurtade järnet de sista metrarna, lät andan komma ikapp oss och sen gjorde vi min andra och hennes första WOW för dagen. Grymt bra pass, verkligen toppen! Jag älskar att kombinera träning med bra sällskap! Det är awesome att träna med någon som jag kan flåsa, snora och fisa inför utan problem, som dessutom gör mig peppad. :)

Som kroppen känns idag blir det förmodligen vilodag imorgon. Efter jobbet ska jag hit the town och fixa det sista som ska inhandlas inför tågluffen. Det är mindre än två dygn kvar, det är ju helt insane. :) Men nu, nu ska jag nog slänga mig i soffan och slappa resten av kvällen. :)

Inga kommentarer: