måndag, juni 28, 2010

Snart är jag äntligen hemma på riktigt.

21:57

Okej, det är officiellt - jag avskyr att jobba med datorer. Det finns absolut ingenting som gör mig så orkeslös och tömd på energi som att sitta framför en skärm och minst en gång varje kvart få psykbryt för att tekniken ifråga inte gör som jag vill, fast jag gör som jag ska göra. Jag är mer slut i huvudet efter en arbetsdag där än när jag jobbade i kassan på Willys eller bar bräder hela dagarna på ByggMax. Cykelturerna till och från jobbat är rena livräddaren, så skönt att röra lite på mig och rensa skallen (trots att sadeln är så hård att mitt skrev börjar domna bort efter 10 minuter.)

Idag stack jag iväg till min lägenhet efter jobbet - älskade, fina, jättedammiga lägenhet! Började så smått med att städa lite i köket. Jag hann torka av alla skåpsluckor, diskbänken, spisen, mera bänk, micron och kryddhyllan innan jag gick lös på kylskåpet. Slängde en del som inte överlevt (bland annat en påse väldigt groende potatisar som nog snart hade gått ut av sig själva), rensade ut alla lådor och tvättade både dem och kylskåpet grundligt. Det kommer bli en nystart att flytta in så det står härliga till. :) Imorgon är mamma ledig på förmiddagen och det blir hon och jag som ska ge lägenheten en omgång så att det är blänkande ren och fin igen. Åh, det kommer lukta rent och gott och såpa. Och jag kommer få flytta hem igen! Mitt kök, min säng, min spegelhall med kepskrokar och mitt nyrenoverade badrum med badkar. <3

Inga kommentarer: