måndag, juni 28, 2010

Dedication.

08:59

Mer än lovligt slutkörd igår kväll, men salsan på Liseberg var buskul! Med hjälp av tankekraft försökte jag frammana Halmstad innan det blev dags att para ihop sig två och två, men det funkade inte så jag fick dansa med en gubbe. Inget illa om honom så... men jag behöver ägna mycket mindre tid åt att le ursäktande (och slippa tänka "Tror han att jag flirtar med honom nu?!") om jag dansar med Halmstad.

Han dök upp lite senare, vi väntade ut fortsättningsgruppen tills det blev fri dans. Sen dansade vi, lite. Jag hade glömt hur blyg jag kan vara när det gäller pardans jag inte känner mig riktigt hemma med... så jag ägnade mesta delen av tiden åt att stå vid kanten. Till slut tröttnade Halmstad på mig och tog en runda med orden: "Jag ska hitta en kille åt dig!" trots mina vilda protester. Vilket är rätt dumt egentligen, för jag vill ju dansa... jag blir bara så satans blyg när jag är newbie och inte kan. Han hittade en kille (man. Typ två meter lång, svart långt hår i hästsvans och isblå ögon) åt mig och han var jättesnäll och pedagogisk och bra på att förklara och det var hur kul som helst. :) Plus att det samlades mer och mer folk från Twisted - damn, I missed them! Jag stannade tills jag var vrålhungrig och innan jag gick lovade jag både mig själv och Halmstad att dansa mer nästa söndag.

På vägen hem kom jag ihåg att jag faktiskt gillar min vardag - det är lätt att bli lite blown away av tågluff. Men det gör jag. Jag älskar att dansen finns naturligt, löpturerna och närheten till vännerna. Idag har jag cyklat till jobbet med träningsvärk både här och var (höfter, vader, lår). Det blir stretchpauser varannan timme idag, I tell you. :P

Inga kommentarer: