onsdag, juni 30, 2010

Idag ska jag flytta hem igen!

12:59

Jag förstår inte riktigt hur, men mamma och jag kom till min lägenheten halv tio - halv tolv var allting putsat, fejat, dammat, dammsuget och torkat och helt klart för inflytt Jag hade föreställt mig en mardrömsdag med städning, men jäklar vad effektiva vi var! Tack mamma! <3

Resten av dagen blev den lataste på länge. Jag gjorde lunch - jag läste och solade - jag somnade i solstolen och sov som en sten i en timme. Sen tänkte jag att jag borde plocka ihop mina grejer som låg spridda i huset och fålla mina gardiner, struntade i det och läste lite till. Runt halv fyra sparkade jag mig själv mentalt väldigt hårt i rumpan och bytte om till träningskläder. Dagens träning skulle vara en stavgångspromenad i Bunketorp och jag hade noll motivation - det som faktiskt fick ut mig att göra det var dels att jag hade berättat för folk att jag skulle träna och dels för att jag visste hur jäkla gött det skulle kännas efteråt att ha genomfört passet trots att det varit segt. Så, jag kom iväg, jag körde mitt pass och "Oh-vad-duktig-jag-är!"-känslan infann sig som planerat. :)

Eftermiddag/kväll spenderades med att träffa en gammal vän jag inte sett på flera år. Lite nervös var jag innan - tänk om vi bara skulle säga hej och sen inte ha något mer att prata om? - men det var ett total waste med tankeenergi. Lång hård kram när vi sågs, promenad runt i Göteborg, en tepaus på Tintin och en lika lång kram när vi skiljdes åt. Väldigt roligt att se henne igen. :)

Jag hade cyklat Mölndal-Göteborg och när jag skulle hem regnade det. "Hur blöt kan man bli?" tänkte jag glatt och cyklade iväg. Bra mycket blötare än jag trodde, visade det sig. Strax utanför Liseberg fick jag en snilleblixt - "Det är ju bättre att ha torra kläder när jag kommer fram till Mölndal och ska vänta på tåget." - så jag drog helt sonika av mig hoodie och tröja, stuvade ner i ryggsäcken och cyklade i bikiniöverdel och jeansshorts genom piskande sommarregn till Mölndal. Och vet ni vad? Det var fantastiskt. :) Med all rim och reson borde jag ha avskytt det - det kippade i skorna, rann längs med bröstkorgen och smätte regndroppa på armarna. Vanligtvis avskyr jag att vara regngenomblöt. Men igår var jag varm inifrån och ut för att jag cyklade och kände mig bara helt otroligt fri, vild och glad. :)

Idag är jag trött i hela kroppen och hade helst av allt bara dansat framför spegeln hemma, men nej, jag har bokat upp mig på ett gympass med en kompis. Under typ 2-3 år har vi varje fest konstaterat "Vi borde träna gym någon gång ihop!" och sen har det runnit ur sanden... Men inte den här gången. Plats och tid inbokad och träningsenergin ligger på minus idag. :P Inte fanken tänker jag banga, någon sorts stolthet (läs: envishet/idioti) har jag väl! Jag misstänker att vi kommer hetsa varandra rätt bra och kan jag röra mig normalt imorgon blir jag förvånad. Skriver jag inte imorgon så vet ni att jag inte kom ur sängen på morgonen. ;)

Inga kommentarer: