fredag, juni 11, 2010

Førsta anhalt - Kobenhavn!

10:29

Kæra blogglæsare, familj och vænner - æventyret ær igång!
Igår njøt jag hela dagen av bæsta Lillebror som hoppade och log så ansiktet skulle spricka nær han tog studenten. Sen basade jag øver køket tillsammans med Lady Hickups innan jag fick ett nervøst anfall 10 minuter innan jag skulle gå till tåget. Det regnade, såklart. Jækla Gæteborg! Jag tillverkade lite snabbt ett regnskydd av en svart sopssæck, kramade Lillebror, mamma och alla andra jag hann och gick till tåget med hela magen full av fjærilar.

Tåget var i tid. På Centralen møtte jag upp Gabs och Bus och vi skuttade på vårt tåg. Efter flera timmar av lite planering och bokprat var vi utan problem och missøden framme i Køpenhamn. Æventyrliga som vi ær hade vi tænkt att ta oss till vårt hostel till fots (Bus hade kollat och det skulle vara typ 3 km) och efter att ha kollat vilken buss som skulle gå dit føljde vi helt enkelt busshållplatserna! Det blev lite som en skattjakt av det hela, och varje gång buss 5A åkte færbi oss læt vi "ka-ching!" och varje gång vi hittade rætt busshållplats læt vi "checkpoint!". Ja, vi har nog spelat fær mycket TV-spel. :P

Utan att gå vilse hittade vi till hostelet, Sleep-in-green, dær vi checkade in, fick låna sængklæder, knøt ihop oss och sov som prinsessor. Jag har varit ute och sprungit en svæng runt i Nørrebro och nu har vi precis stoppat lite frukost i magen och ska ut på stan. Vårt mission fær dagen ær att hitta smørrebrød - jag lovar att førsøka fixa lite bilder till næsta update! :)

Inga kommentarer: