onsdag, juni 09, 2010

Det är okej att vara ett yrväder (och imorgon tar Lillebror studenten!).

19:15

Apropå mitt lyckoberusade inlägg häromnatten - jag ringde mamma (som var i Gnällbältet över helgen) och berättade vad som hänt och mamma berättade hur bubblande jätteglad jag var för mormor, som hade sagt: "Sådär gör Lajsa och Sana också, blir så exalterade och glada... hon måste vara lite försiktigt, de blir så ledsna sen om det inte fungerar!" Fina, omtänksamma mormor. :) Och jag är ju sån, jag vet ju det själv. Jag är urdålig på att ta det lite lugnt - om jag faktiskt tror på och vill något så satsar jag helhjärtat med dunder och brak, och går det åt skogen så blir jag oftast väldigt ledsen. Men, vet ni vad? Det är faktiskt okej att vara sån också! Nej, det är inte ett dugg roligt att landa krasch-bom i verkligheten efter att ha svävat på rosa moln, men so what? I min värld så väger det upp för varandra, det glada och det ledsna. Jag har försökt att ta det lite piano, att känna mig för och inte put my whole soul in it, men det funkar inte, för det slutar alltid med att jag tappar intresset. Det här gäller inte bara kärlek, utan det mesta. Jag har blivit bättre på att hantera om det inte går som jag tänkt och att vara lite realistisk, men ärligt talat så trivs jag med att bli himlastormande lycklig med jämna mellanrum, även om det inte blir som jag önskade i slutändan. Det är okej, jag är okej. Nu ska jag sluta försöka ändra på mig och bara vara som jag är - ett helhjärtat passionerat yrväder. :)



Fy katten, min energinivå som redan var låg under förmiddagen har fortsatt att långsamt dalat neråt och nu är den på stadiet: "Men jag vill ju bara sova!". Den var där även när jag åkte in till stora staden för att köpa det sista inför tågluffen imorgon - och när jag glömde av min stukade tumme vid ett tillfälle och nonchalant hystade av ryggsäcken från axeln och böjde tummen bakåt IGEN var jag ytterst nära att börja storgråta, både av smärta och trötthet. Snart ska jag i alla fall få lite mat i magen, packa och sen sova. Imorgon är det inget jobb utan studentdag för Lillebror hela dagen och jag ska ha sovmorgon, I need that! :)

Inga kommentarer: