onsdag, maj 19, 2010

Premiärlöpning för kortbyxat!

21:56

Igår beställde jag som nämnt en ny iPod Shuffle och efter lite letande på nätet valde jag Elgiganten. Det visade sig vara ett mycket bra val - idag runt lunchtid pep telefonen till och meddelade att jag hade paket att hämta uppe på mataffären. Glad i hågen knallade jag upp under eftermiddagen och hämtade ut min nya leksak. Oh my, den är alltså pytteliten. När jag installerade den i iTunes ville datorn att jag skulle döpa den och det som spontan dök upp i mitt huvud var "Lillskruttan". So, yes, that's my iPod. :)




Efter att ha pysslat och synkroniserat och lagt in musik pockade både vädret och min kropp på att jag skulle ut och premiärspringa med iPoden. Vädret var ljuvligt, så det blev årets första löptur i kortbyxor och kortärmat - jag har till och med bildbevis!

Taa-daa! Kortbyxor, knallgul t-shirt, iPoden syns inte, men det mesta är brand new. :)

Jag cyklade till Bunketorp med ett stort flin, jag sprang 5:an runt med ett stort flin och cyklade hem likadan. Det var helt underbart. Luften var ljummen, mina nya byxor satt precis där de skulle och var ruskigt bekväma. Stort plus för den breda resåren i midjan! Min knallgula tröja gjorde mig glad varje gång jag tittade ner. Själva passet bestod av 5 km med fartökning uppför fem av de backar som finns, plus lite fys på slutet. Den där magövningen när man sitter på en kant och drar upp benen mot magen, plankan där man går upp och ner på armbågarna, rygglyft och armhävningar på sidan. Lagom mycket och när jag var klar var jag väldigt tacksam att jag hade varit smart nog att ta med vattenflaska. Svettig, gräsig och lite jordig cyklade jag nöjd och glad hem. Och nej, iPoden krånglade inte på hela tiden. :)

Inga kommentarer: