måndag, maj 17, 2010

Post-auditiondag.

21:37

Jag ägnade tiden mellan kl. 10 och 12 åt att vara nervös, sen klev jag in på Pustervik och möttes av Sweet N som är en av lärarna på TFDA, en av de få jag inte tar klasser för. "Men... hej! Är du här, ska du söka hit?" utbrast hon med ett brett leende och sen fick jag en luftkram för att hon inte ville smitta ner mig med förkylning. Där försvann en stor del av min nervositet och resten var mest roligt. Så underbart att få dansa i klass igen! Efter lite uppvärmning och följa-John avslutade vi och drog oss till själva skolan för info och personliga intervjuer, som mest handlade om att de ville ha reda lite om min bakgrund och varför jag valt att söka in till just den kursen. Jag tror det gick bra - det känns i alla fall väldigt bra i magen, och jag vill ännu mer komma in efter idag. Jag får svar inom en vecka, det känns som en helt rimlig tid att orka vänta (jämfört med högskolan där man får vänta tills augusti...).

Efteråt smet jag hem till Lady Hickups, kramades, drack te, fick en grym smoothie på jordgubb-kiwi-apelsin-rabarber, pimpad med lite bovetecrunch och kramades lite mer innan jag åkte hem. Skönt att vara hinna ha kvällen hemma. Jag gjorde en råkostsallad med rivna morötter, kålrot, rotselleri, äpple och lite purjolök, bladspenat och en apelsin, med en grymt god dressing med inspiration från Genas variant - jag har verkligen inte en suck om vad "mellow white miso" är, men jag hade i allt annat, plus två teskedar tahini. Verkligen mumma. Sen avslutade jag kvällen med en äpplepaj i chokladvariant, dvs. jag hystade i någon matsked kakao i degen och fyllningen också. Choklad är truly en livräddare vissa kvällar.


Ikväll känner jag att imorgon bitti ska jag cykla till Bunketorp och springa 3,5an eller 5an - vilket av det får jag se imorgon. Hopp och lek på morgonen blir det i alla fall, hoppas det inte regnar! :)

Inga kommentarer: