tisdag, maj 18, 2010

Morgon-hopp och lek i skogen.

09:31

Fortfarande drömmer jag galet mycket. De senaste nätterna har alla mina danslärare figurerat på något sätt. Inatt drömde jag om stora torg, att jag torkade svettiga träningskläder i en ugn (?!) och slängde käft med Twisted T. Men, Sweet N bekräftade igår att det troligtvis kommer att bli ett summercamp - de har bara lite problem med vilka lärare som kan vilka veckor. Jag väntar otåligt under tiden. :)

Igår utannonserade jag ju hopp och lek i Bunketorpsspåren på morgonen idag, och hopp och lek blev det. Fortfarande rätt nyvaken trampade jag iväg i stilla mak. Det regnade inte, det blåste inte särskilt mycket, temperaturen var väldigt behaglig. Väl framme drog jag av ett lager kläder, låste fast dem med cykeln och sen iväg. Vilken morgon! Ensam, fågelkvitter, lite solglimtar... och en galet trilskande iPod. Vissa människor älskar att springa till ljudet av fottrampet mot stigen, fågelkvitter och sina egna andetag. Jag tillhör tyvärr inte den skaran, och ännu mindre sen jag började dansa. En handbollsspelare springer fortare om man kastar en boll - jag springer bättre om jag får ha min favvomusik. Efter att ha sprungit, bråkat med iPoden, stannat, bråkat med iPoden och till sist gett upp, stannade jag för lite fys och då levde den upp igen. Sen funkade den (mer eller mindre) resten av vägen. Själva löppasset bestod av 5 km backig skogsstig, med 3 stopp var tionde minut för lite grodhopp, armhävningar, plankan med benlyft mot magen och skridskohopp framåt, innan jag kubbade iväg igen. Svettig, glad och törstig kom jag tillbaka till cykeln och var väldigt tacksam både för vattenflaskan och mina varma överdragskläder. Bra och roligt pass. :)

Nu har jag även insett att trots att jag älskar min lilla rosa iPod shuffle (som jag till och med döpt. Hon heter Josefin.) så fattar jag också att jag inte kan begära så mycket mer än typ 3-4 års trogen tjänst. Hon förtjänar att gå i pension. Så, as you're reading this, så är en sprillans ny iPod shuffle (3e generation, 2 G, rosa of course!) påväg hit till brevlådan. Ny, fungerande leksak. Yay! :)

Inga kommentarer: