fredag, maj 21, 2010

Idag är en vilodag och gårdagens skoköp!

10:56

Efter att ha vaknat varje dag den här veckan och känt: "Woho! Träna!" så vaknade jag idag och kände: "Woho. Post-gym-trött!" Vanligtvis blir jag väldigt trött dagen efter jag tränat på gym, beroende på hur mycket jag tog ut mig på passet ifråga såklart. Igår var första gången på länge som jag körde ren styrketräning, så jag räknade mer eller mindre med att vara trött idag. And so I am. Jag tog med min själv ut på en stillsam morgonpromenad imorse, det var alldeles lagom jobbigt. Nu är klockan 11 och jag vill sova. :P

Igår ägnade jag mig åt en (för mig) väldigt dyr, men ytterst nödvändig aktivitet - jag köpte nya löparskor. Sist jag köpte skor var den 10 februari 2009 (tack bloggen!), alltså över ett år sedan. Mina älskade Asics Gel Torana 2 W är mer än välanvända och förtjänar att gå i pension. Faktum var att jag skämdes en aning för hur de såg ut när jag visade upp dem för tjejen på Löplabbet som hjälpte mig. Förhoppningsvis har hon sett värre. Jag hade med mig Lady Hickups som sällskap - först var vi runt i Team Sportia, Stadium och Intersport, innan jag kände att "Nej, jag har ingen koll!" och gick till Löplabbets nya tjejbutik. Där fick jag utmärkt service och hjälp, blev filmad och konstaterade att jag supinerar med höger fot och pronerar med vänster. Vad ger ni mig för den? Jag provade ett gäng skor, men ingen kändes helt rätt och tyvärr hade de inte så många modeller inne (that's life med storlek 41 i skor och breda fötter). På deras inrådan drog vi till Löplabbet på Östra Hamngatan istället, där jag fick hjälp. Försökte förklara ungefär vad jag var ute efter, nämligen ett par skor som passar att springa på skogsstigar, men även pallar att springa mer obanat, gärna en liten lättare variant. "Hmm, jag ska se vad jag hittar." sa hon som hjälpte mig, var borta i 3-4 minuter och kom ut med ett par SALOMON XT Wings 2 - och de satt som gjutet! Det kallar jag yrkeskompetens!
Hemma igen roade jag mig med att ta en jämförande bild på mina gamla och mina nya skor... ja, ni kan ju bedöma själva. :P

Nya fancy skor vs. mina gamla trotjänare.



Inga kommentarer: