lördag, maj 22, 2010

Flyr fältet den här helgen.

17:04

Igår var verkligen en helt sanslöst trött och seg dag. Helst av allt hade jag velat ligga still i soffan och titta påTV-program som inte krävde någon tankeverksamhet, men istället hade jag disciplin nog att sätta mig vid datorn och pula med uppsatsen. Det var inte engagerat och effektivt jobb, men jag gjorde åtminstone något!

Tanken var att fredag skulle inneburit "Jammin' the 90s" med Halmstad, men jag hade verkligen ingen lust. Jag var trött, jag var seg, jag hade ont i huvudet. Så, efter att ha läst om "The power of choice", ett äldre inlägg hos Gena, och tänkt lite kom jag fram till att i slutändan är det bara jag som losar på att gå ut när jag egentligen inte vill. Alltså sms:ade jag till Halmstad och förklarade läget - det enda han sa var att Det var tråkigt, men det kommer fler fester i sommar! Han är bra. :)

Efter det insåg jag att jag inte alls hade någon lust att vara hemma och bestämde mig för att fly fältet med föräldrarna som skulle till Gnällbältet över helgen. Bara komma bort några dagar. Jag packade ryggsäcken med böcker jag ville läsa, inte behövde läsa, och de fyra timmar som bilresan upp tog satt jag på snedden i baksätet, läste och gjorde ingenting. Framme hade mormor gjort ett salladsfat åt bara mig och jag trillade i säng strax efter elva, helt slut.

Fortfarande trött när jag vaknade imorse, men ändå med en smygande lust av att vilja springa i solskenet. Iväg till Rocklundaskogen, men när jag väl började springa insåg jag att min kropp har en hel del mer återhämtning kvar innan det är dags för något mer intensivt. Inget tryck i benen och anfådd för minsta backe. Det blev 3 km lugn jogging och en skål full med klarbär, svarta vinbär och mango med hackade nötter när jag kom hem. :)

Nu har jag ränt på stan med mamma och Nitti sen klockan 12 och är helt slut, igen. Eftersom min ekonomiska situation är allt annat än rolig köpte mamma två hoodies till mig (när de vita muddarna är solkiga fast de är nytvättade känns det lite nödvändigt) - tack mamma! Resten av dagen tänker jag inte göra många knop. Jag har huvudvärk som inte riktigt vill släppa, men mår rätt bra ändå och tycker det är fantastiskt skönt att alla utan vidare accepterar att jag vill äta raw food och inte gör så mycket mer än kommer med nyfikna frågor. Så skönt. <3

Inga kommentarer: