onsdag, april 14, 2010

Tre små ord.

22:45

Monsteronsdag. Jag är väldigt trött men måste få ut det här ur huvudet innan jag ska sova.

Idag i princip studsade jag ner till TFDA och kickade igång med en timme hiphop. Sen paus. Sen två timmar popping och avslutningsvis en timme hiphop. Pop-A pratade lite det sista om terminen som har varit, att vi verkligen har utvecklats och att vi ska fortsätta jobba. Efter 20 minuter övertid var det slut och Pop-A och jag hamnade samtidigt vid fåtöljerna - byta om, byta skor och så. Jag sa hur bra termin det varit, att det verkligen känns att jag har utvecklats - det har jag, no doubt about that. Sen fick jag konstruktiv i tre små ord: "Du är låst. Jag vet inte vad det är, men du är låst i dina rörelser, du måste släppa lös dig själv."

Så enkelt sammanfattade han det som jag har allra störst problem med vilken dans det än gäller. "Du är låst." Jag är rädd för att göra bort mig, rädd för att det ska se dumt ut, rädd att ta plats. Jag har alltid varit storleken större än "alla andra" tjejer, både längd och kroppsmässigt, men har alltid önskat att jag var mindre. Det har blivit bättre, men jag är inte framme än. På något sätt tycker jag inte det är särskilt nerslående att få det sagt rakt ut, att det tydligen syns så mycket - det inspirerar mig till att bli friare, får mig att vilja komma till det stadiet där jag inte tänker utan bara gör. Det är en kickass utmaning, om något. :)

Inga kommentarer: