fredag, april 16, 2010

Listen up.

15:11

Idag började med en orolig natt och sen en trevlig promenad, följt av en bra frukost. När jag sen uppe på mitt rum kikade på telefonen för att se om jag fått något sms upptäckte jag till min fasa en påminnelse med titeln: "Läkarbesök 09.00." och klockan var 08.35. Slängde telefonen byxfickan, studsade nerför trappan, hoppade i skorna, tog jackan och ryggsäcken i en flygande fläng och sprang som en tokig ner till spårvagnen. På något mystiskt sätt funkade faktiskt kommunikationerna idag, så jag hann i tid till tåget, bara för att komma till mottagningen och bli upplyst om att: "Du skulle varit här klockan halv nio." Ehhh... jaha. Snäll som hon var fick jag komma in ändå och allt var fixat och klart på mindre än 10 minuter. Guldstjärna till min läkare! :)

Hela kroppen kändes helskum både på ditvägen och på hemvägen. Urlakad, på något vis. Huvudvärk dunkande bakom tinningarna. "Jag sover bort det." tänkte jag, men efter en timmes sömn och en lunch var det fortfarande inget vidare, så jag smsade till lady Hickups och bytte bort vår inplanerade träning mot en solskenspromenad istället. Kroppen vill inte träna idag, så enkelt är det med det. Däremot är resten av kvällen intakt - Disneyfilmkväll med raw food-sushi och massa massa mys. Jag ska se om jag kan sneak:a till mig att bli pillad i håret - det hjälper mot huvudvärk i alla lägen! :)

Inga kommentarer: