söndag, mars 07, 2010

TOK-konsert på Konrad.

10:27

Jag sitter hemma hos mina käraste gudföräldrar i lånade mjukiskläder (jag var förutseende nog att packa en påse med kläder igårkväll, men den står kvar hos mormor och morfar. Jaja, jag försökte.), de bor humant mycket närmre stan är mormor och morfar. Typ 5 minuter istället för 45, vilket uppskattas när klockan är två på natten och det är -12 grader ute.

Igår var det konsert på Konrad - TOK, dancehall. Jag har aldrig hört dem förut, men behovet att gå ut och dansa i helgen var så överväldigande att jag kände: "Bara jag är garanterad dansvänlig musik och inte den vanliga smörjan av blandad techno-radio-90-talsmusik så hur illa kan det bli?!" (no offense till er som gillar sån musik, men min kropp ville ha sin dansmusik igår.) Det var inte illa, det var till och med riktigt bra. Några små irritationsmoment, som det brukar vara (glömda öronproppar, killar som inte fattar vad "dansa" betyder och idiotiska människor som tar med sig drinken på dansgolvet och skvätter ut den över alla i närheten) men konserten var KICKIN'! Jag <3 klubbkonserter. Det blir en helt annan känsla när gruppen nästan står i publiken. Och så det ljuvliga, skaka-på-rumpan-vänliga beatet som kännetecknar dancehall. Blundade, dansade, kände musiken vibrera genom hela kroppen. Bra kväll.

1 kommentar:

Jenny Green sa...

Men Johanna! Wow! Där är ju DU!! Åh. vad fint. Och jag ska vara i Göteborg i sommar! Och det ska väl du med? Och jag vill jobba i Mölndal för Mölndal är så fint och bra och där verkar du BO! Ojoj. Hehe. Och Konrad? Vad är det för ställe? Jag är dåligt Göteborgsuppdaterad. Har du en alldeles egen lägenhet nu (igen? förut hade du också en egen studentlägenhet, men du är inte student längre, kanske?)

Jaja. KRAM PÅ DIG!