måndag, mars 01, 2010

MU, dag 1 (OCH GRYMMASTE GYMINTRO!)

18:16

1 träningpass (gym)
20 armhävningar
40 sidoutfall
4 min 30 sek i plankan

och ytterligare ett träningspass tillkommer, eftersom det är dans ikväll. Kanske går jag lite wild n' crazy och drar ihop några burpees också. :P


Mitt träningsintro var svettigt, sjukt jobbigt och alldeles alldeles underbart. :) Jag vill lova att det verkligen känns att det var ett bra tag sen jag var på gymmet - sen gjorde nog alla fina, nya övningar sitt till. Pushpress med skivstång och samtidigt knäböj, kneeling getups, fotarbetesdrillar på stepbräda, en monstervariant av plankan... jag var bra mör på slutet. Och jag upptäckte att jag är bra klen i bröstet. Eller, upptäckte och upptäckte, det visste jag väl om, men inte klen. Man undviker gärna sina weak spots, hmm? Ge mig en månad så lovar jag att det är ändring på det!

Jag älskade det, älskade varje sekund, känslan av hur musklerna drar ihop sig och att få flämta efter luft i pauserna. PT-P är en trollkarl, det är så länge sen jag kände så, sen jag gick från gymmet och såg fram emot nästa pass. Jag har en föraning om hur ont jag kommer ha imorgon, men ändå är den mest framträdande känslan att jag vill spinna som en belåten katt. :)

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

ooo kul att du också är med på MU!!!