tisdag, mars 02, 2010

Go with the flow!

10:44

Jag vet min belöning för MarsUtmaningen! Jag vet jag vet jag vet!
Kollade igenom några av Twisted T:s bilder, det sa klick! i huvudet och jag insåg att om det är något som kan få mig genom 300 armhävningar, 200 burpees, en halvtimme i plankan och 70 km, så är det tanken på kläder från Wildchild. Så många gånger jag varit inne på deras hemsida och trånande suktat efter hoodies, t-shirts och linnen. Nu är det alltså bara mars, en hög med träning, egentid och ett godisförbud som står mellan mig och den här, den här, eller kanske någon av dem här? Det, mina vänner, blir ett mycket angenämt problem. :)

Isolation igår och hela klassen spenderades nere på golvet. Twisted T berättade om att många dansare undviker golv, just för att man inte hittar rätt med tyngdpunkten och känner sig klumpig... no shit? Graciös skulle jag inte kalla mig, men känslan efter klassen var bättre än i början. Och face it - Twisted T är en muskulös kille på typ 1,80 m. Om han kan lära sig att se smooth ut när han krälar runt på ett golv, så kan jag också lära mig det. Jag känner mig klumpig, ja, men å andra sidan kan jag räkna de timmar jag tränat golv på på en hand. Så, upp till bevis. :) (och för er som undrar - nej, jag gjorde inga burpees igår. :P)

Mitt underbara gympass i kombination med golvträningen har renderat mig en bra mörbultad kropp idag. Vaderna är stela, lårmusklerna är ömma, bröstmusklerna gör ont, ländryggen molar på ett trevligt sätt... och jag kan bara flina. Just nu är jag i ett riktigt må-bra-flow och njuter av varje sekund.

Inga kommentarer: