måndag, februari 22, 2010

Tonight's gonna be a good night.

10:33

Efter en helg i vilan och matens tecken mår både jag och min hals betydligt bättre - imorse var första dagen på en vecka när halsen inte gjorde ont när jag svalde. Det tackar jag för. :)

Helgens mat har varit alldeles, alldeles underbar... och lite för mycket. Inte för att jag ligger vaken på natten över det, jag har njutit i fulla drag av varenda liten tugga och efteråt suttit i soffan behagligt proppmätt och inte ångrat mig en sekund. Det är skönt att kunna göra det utan att noja över att jag inte tränat; det är ganska nyligen jag lärt mig det och det känns lika bra varje gång.

Men, nu är det en ny vecka och dags att återgå till den vardagliga kosten. Stackars mig som fick börja morgonen med smoothie på blåbär och jordgubbar, rostat fullkornsbröd, en med leverpastej, tomat och gurka och en med löksill, ett ägg, en apelsin och en kopp te. Vilken uppoffring.

;P

Inga kommentarer: