söndag, februari 21, 2010

Hej mitt vinterland.

12:58

Lady Hickups och jag vaknade imorse, jag gick ut i köket, blev nästan chockad av synen som mötte mig genom fönstret och ropade efter henne med hög röst: "DET ÄR SOL UTE!". Snabbt som blixten (nåja...) drog vi på oss den mängd kläder som förhindrar förfrysning och pulsade upp till toppen på hennes berg, njöt av solsken, vinterväder och frisk luft. När vi kom in bjöd vi oss på frukost med kokt ägg, mango, äpple, sharon, te och surdegsbrödsmackor. Definitivt bra start på en söndag.

Vi är riktigt driftiga och gör en riktigt ordentlig genomstädning av hennes lägenhet - eller rättare sagt är det mest hon som städar och jag är sällskap och gör det hon pekar och säger åt mig att göra. Med jämna mellanrum tittar vi ut genom fönstret och skrattar förtjust åt att det 1. verkligen glittrar av små luddiga snöflingor utanför, och 2. det snöar uppåt. Det har fascinerat oss sen igårkväll - det snöar faktiskt uppåt. Hur kul som helst. :)

Inga kommentarer: