torsdag, februari 11, 2010

Miljöombyte och aggressivitet.

11:30

Jag kör på tekniken med miljöombyte den här veckan också - följaktligen sitter jag på mammas jobb (biblioteket på en skola) och skriver. Hittills har jag kunat konstatera att de små barnen är snälla och förhållandevis tysta och att jag har en allt mer ökande lust att skälla ut de ungarna som går i högstadiet. Mest tjejerna. Killarna är lite brötiga och det är mycket "Höhöhö" och svordomar, men tjejerna.... my GOD! det går käpprätt utför med Sveriges ungdom. De kan inte uttrycka sig, de sitter bara och hänger på Facebook och chattar MED VARANDRA, skickar saker mellan sig, diskuterar "Amen, hur kan du tycka haaan är snyyyygg, kolla på honom istället!" gör skumma små ljud och sitter och SJUNGER! Vi sitter i ett bibliotek! Shut up!

... och samtidigt känner jag inte att jag kan uttala mig, eftersom jag som sagt har följt med mamma hit. Om hon tycker de är för stökiga säger hon till. Det hindrar mig dock inte från att vilja trycka in mina svettiga raggsockar i deras små läppglansprydda munnar och tala om för dem att kort kjol/jeansshorts och strumpbyxor är något man har på sig när det INTE är -17 grader ute.

Hmm. Gnäller på dagens ungdom. Medelålderskris i förväg måhånda?

Inga kommentarer: