tisdag, februari 23, 2010

Inspirationskick!

17:22

Det är mycket på G nu, insåg jag när jag kollade agendan för veckan. Sedvanligt skolarbete och dans, sen dyker bokrean upp, jag har ett par worhshops inplanerade och en matmässa att gå på. Massa kul grejer!

Min gymträning har legat totalt på is det senaste. Noll motivation, noll lust och ingen plan för vad jag ska träna när jag väl tar mig dit Senaste har det blivit en del klassträning, typ bodypump och spinning, för jag har inte orkat att träna mig själv. Hellre då någon som säger åt mig vad jag ska göra, så gör jag det. Hey, man pallar inte att engagera sig till tusen alla gånger.

Men det känns i kroppen att det inte är riktigt rätt. Som när jag spelade handboll, då styrketränade jag specifikt för det; så vill jag göra för dansen också. Upplevelsen av bodypumpen är bara att jag blir segare i rörelserna, vilket INTE är en hit. Problemet är att när jag söker på träning och dans handlar det mesta jag får upp om pilates. Njaee tack.

Så, vad göra? Vända sig till kunniga människor i sin bekantskapskrets, det är vad göra. :) Efter lite mailande resulterade det i en fika med PT-P och han har gjort en rörelseanalys utifrån de stilarna jag dansar. Vi snickrade tillsammans ihop en kravanalys, han förklarade lite hur och varför han hade tänkt kring olika övningar, jag berättade lite om min bakgrund med skador och så och så fick jag ett upplägg. Ett eget, personligt utformat upplägg. Fattar ni hur lycklig och JÄTTE!hypad jag är över det här?! Hjälp med att anpassa min övriga träning till dansen, av en kille som jag i princip kan använda som uppslagsbok. Som grädde på moset ska han vara med första passet så vi kan gå igenom övningarna så jag gör dem som de ska göras. :)

Happyhappyjoy! Träningslusten är på väg tillbaka! :)

Inga kommentarer: