fredag, januari 15, 2010

Umeå dag 2.

10:37

Igår lyckades jag, Rosa och Åland ta oss till vårt hotell, efter att ha väntat på en buss i ett allt kallare Umeå, fått veta av busschauffören att det vore bättre att vi tog en annan buss, frös och väntade ännu mer, gått till fel Scandic hotell, frusit som attans, gått till rätt Scandic, frusit ännu mer och slutligen kommit fram. Gymmet på hotellet visade sig vara ytterst minimalt, och jag var helt slut. En vettig människa hade vänt på klacken och gått och lagt sig istället, men jag är ju både dum och enveten ibland, så jag körde det förmodligen tråkigaste gympasset på länge tills jag kände att "Nu har jag i alla fall gjort något!" och sen hämtade jag duschgrejer och gick och satte mig i bastun tills jag var varm, trött och humöret var bättre. Däckade i säng klockan 21 och somnade mer eller mindre omedelbart. Hotellsäng. Fluffigt täcke och kudde som jag inte behövde bädda imorse. :)

Idag har vi en riktigt soft avslutning med diskussionsgrupper om frågor vi är nyfikna på och inte så mycket mer. Känns lagom ansträngande. Jag är fortfarande bra seg i kroppen och känner att jag skulle ge mycket för att kunna ta en promenad utan kängor och långkalsonger. Jag längtar hem. Hem till Bus och Cilla och Mikkis och Banana, min lägenhet och mitt kök. Imorgon är jag back in town igen. :)

Inga kommentarer: