lördag, januari 30, 2010

Tjofaderittan lambo.

12:19

Gårdagen var helt enkelt en dålig dag, även om det blev bättre tiden jag var hos farmor och farfar. När jag skulle åka dit skulle jag ta bussen från Kapellplatsen, men enligt tidtabellen hade den gått för två minuter sen. "Ah, men då går jag till nästa hållplats så slipper jag stå och frysa." tänkte jag och började gå. En bit ifrån den hör och ser jag bussen (som skulle ha gått redan!) komma åkande och lägger in världens spurt på ishal gångbana för att hinna med, men kommer fram till hållplatsen precis när bussen stänger dörrarna och åker. Då flippade jag totalt, skrek "JÄVLAR!" så högt att fem pers vände sig om och sen sparkade jag så hårt jag kunde på en stolpe. Det var kanske inte det mest konstruktiva sättet att hantera det på, men... ja. Det blir så ibland.

Farmo hade i alla fall lagat sin godaste brocoligratäng och jag fick världens bästa pappakram. Handledarmötet gick någorlunda bra, jag har en del ändringar att göra och sen ska det nog vara klart och jag kommer kunna inrikta mig helt på uppsatsen.

Strax efter tre var jag hemma och försökte skaka av mig tröttheten och hitta lite partyfeeling inför mitt livs första sittning på kvällen. Det gick sådär, men från det att jag kom hem till Pysslingen gick kvällen bara uppåt och uppåt. Sittningen var verkligen jättekul! och jag ser fram emot att gå på fler. :) Dessutom var det toppen att träffa P igen, det var ages ago. Vi stannade dock inte kvar och partade efteråt, runt 23 tackade vi för oss och vandrade hemåt. Skiljdes åt vid Chalmers och sen blev jag så tagen av den vackra natten igår att jag struntade i två bussar och gick promenad hemåt i 40 minuter innan jag tog sista nattbussen. Så otroligt, helt stjärnklart och en stor, klar måne. Visst var det kallt så det bet i kinder och näsa, men jag gick ju fullt påpälsad med både långkalsonger, vantar i två lager och scarf, så jag frös inte. Underbar natt. Kurade ihop mig i sängen när jag kom hem och struntade att ställa klockan på ringning.

Inatt drömde jag helt galna drömmar, men humöret är tusen gånger bättre än igår morse. Idag är min dag, jag har ingen obligatoriskt inplanerat alls. Hittills har jag vaknat, gått en promenad med stopp på biblioteket (har äntligen lyckats lyssna slut på min ljudbok, need another one) och kommit hem och ätit frukost. Reste av dagen ligger öppen. :)

Inga kommentarer: