måndag, januari 18, 2010

RPM och lurendrejeri.

21:08

Jag har skrivit något på ämnesfördjupningen, halleluja rent ut sagt, det känns så skönt!

Runt 16-tiden knallade jag iväg till gymmet, jättepepp. Kom dit en stund innan, passade på att ta tillfället i akt och öva dans framför en spegel. Nästan pinsamt vad jag har legat av mig. Nåja, dansen börjar igen på måndag! då blir det andra bullar. :) Anyways, på något sätt rann all jättepepphet av mig minuterna innan spinningpasset och när jag gick in genom dörren kände jag bara "Äh, en timme är inte så lång tid, det genomlider jag." Och genomlida fick jag, men inte för att jag var opepp, men för att jag inte kört spinning på år och dag och instruktören lurades! Spinningpasset var RPM, vilket är intervallbaserat (underbart upplägg. Ta i så du dör och sen vila emellan. Precis så som ett spinningpass ska vara för att vara roligt enligt mig. :)) Så, inför någon av intervallerna sa han: "Och så lägger vi på lite!" och jag tänkte, yes, intervall, nu kör vi!, sen sa han "Och en växel till!" och jag tänker ehh... jaha? OK! Nu kör vi! och sen "Och så lägg på lite till!" och sen började intervallen. WTF, tre höjningar inför EN intervall!? Jag dog. Varje gång, för sen var jag för fokuserad på att få luft för att komma ihåg att han sagt så. Och det kändes lika galet bra efter varje gång, även om jag tänkte onda tankar om luriga instruktörer. Jag vill dock poängtera att jag faktiskt uppskattade lurendrejeriet, trots alls. :P Så, trots en lite låg inledning kom peppet tillbaka ganska fort. Det var ett bra pass. :)

Det märks verkligen att jag inte tränar spinning ofta, för jag är, enkelt sagt, skitslut. Klev spårvagnen, satte fötterna på "Gå hem!" och gick utan att vara så medveten om vägen hem. Har ätit en lite för mesigt kryddad lins- och rotfruktsgryta, ätit skorpor och druckit te. Ännu tröttare nu, ska krypa ner i sängen inom en snar framtid.
Fy katten vad skönt det är att vara såhär slutkörd efter träning. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha härlig beskrivning. men skyll inte på mig att det var flera växlar INNAN intervallen. les mills gillar liksom att bygga upp ;) synd att mikrofonen inte fungerade så bra, men du verkade ju hänga på iaf. Ride it like u stole it!