måndag, januari 18, 2010

I once thought I really knew myself.

13:24

Nu har jag varit på magisterkursintrot, fått massa info, lite panik och fick sen pratat om min handledare och tips, råd och stöd. Åh, jag tycker så himla mycket om Höken som vi har som kursansvarig, hon är alltid så uppmuntrande och kan kosten med konkreta råd om man frågar efter det. Jag sa bestämt ifrån att nej, jag vill inte ha den handledaren jag har nu under magisteruppsatsen! och det skulle hon fixa, på något sätt. Underbara människa. Jag vågar känna mig lite försiktigt hoppfull om skolan igen.

Något mer än höften som ville säga till något om gårdagens springtur - jag har skaffat mig en stor muskelknut i ena vaden, som pappa försökte mörda med lite triggermassage. Det gör så sjukt ont, och det enda som går att göra är att slappna av. Om det går. Men det känns bättre efter att vaden fått sig en rejäl omgång, så nu ska jag tillämpa egenmassage, stretch och inte springa omkring utomhus på ett par dagar. Spinning ikväll istället, ages ago. Hoppas det blir bra. :)

Jag börjar känna mig som mig själv igen, glad.

Inga kommentarer: