torsdag, januari 21, 2010

Mitt bästa för dig.

21:41

Trött i både huvudet och kroppen efter att ha varit igång hela dagen. Lyssnar på Pugh och väntar på att bröder i ugnen till Stor Bror ska bli klart. Jag har ätit egenhändigt inlagd strömming på egenhändigt bakat knäckebröd till kvällsmat och det var galet gott. Det mesta som jag lagar här hemma tycks bli galet gott. Jag trivs här, jag sover gott på nätterna. Jag har bott in mig i köket och i hallen och det är egentligen bara vardagsrummet som jag fortfarande inte riktigt vet vad jag ska göra med, men det är ingen brådska, det kommer nog.

När jag träffade Gabs sist frågade hon om Falun och jag berättade och det kändes skönt ända ner i magen när hon kallade honom en hel del som inte lämpar sig att återge i skrift. För att även om jag mycket väl vet varför han agerade som han gjorde (inte alls) så fick han mig att må dåligt. Den toleranta sidan av mig förstår. Det är ändå jätteskönt att alla mina vänner är på min sida och tycker han är en apa som fick mig att må dåligt, för det tycker jag också. Mycket dubbla känslor.

Bus är världens bästa och drar i de trådar hon kan. Jag ska bjuda henne på färsk stekt strömming någon dag när det passar sig, och Lady Hickups ska bjuda mig på biff á la Lindström någon gång snart, för det har jag inte ätit. På lördag ska jag ha inflyttningsfest och baka plåtpizza till en massa folk. Skolan går alltmer framåt. Det är fortfarande ljust ute när klockan är 16 nu, insåg Lady Hickups och jag idag. Det är bra. :)

Inga kommentarer: