onsdag, januari 06, 2010

håller mig sysselsatt.

12:04

de som känner mig vet att jag avskyr att bli kallad för hurtig. jag får en uppfattning av att den tid jag lägger ner på träning, det gör jag bara för att kunna trycka upp det i ansiktet på andra människor, vilket är så långt ifrån det det går att komma. men, till och med jag tycker det inte kan kallas något annat än hurtigt att dra på sig tre lager kläder och gå ut i snö, blåst och snö för att ta sig till gymmet klockan 8 på en onsdagsmorgon.
vilket jag alltså gjorde. jag har bara inte kommit iväg till gymmet, sjukt mycket motstånd. inte för att jag inte vill träna utan bara... bara för att. igår tänkte jag gå dit, men orkade inte och gick ut och sprang istället (vilket visade sig vara ett lyckokast, för lite senare blev det apkallt och började snöa.) men, nu är det snökaos och då GÅR det inte att springa och just nu måste jag träna, jag måste ha något att göra. så, jag tänkte att om jag går till gymmet en morgon när jag är nyvaken och inte riktigt vet vad jag gör, då måste jag ju komma dit. packa väskan och allt kvällen innan, bara att dra på sig kläder och gå.

då räknade jag dock inte med snöoväder. tur för mig att jag är onödigt envis ibland. :P det var skönt att träna, såklart och nu tänker jag inte sticka näsan utanför dörren mer idag förrän ikväll när jag antingen ska på handboll eller till Föräldrarhemmet och heja på gudfar&mor som ev. kommer från Gnällbältet ikväll.

jag gick igenom gråt-fasen jäkligt fort den här gången och gick direkt till vara-arg-och-bitter-och-hålla-mig-konstant-upptagen-fasen. jag lagar mat, läser kokböcker, försöker plugga, bloggar, sitter vied datorn, lyssnar på musik, umgås med vänner, dricker jättemycket te och städar. jag har fått någon städmani och plockar, pysslar, dammsuger, torkar av diskbänken, sopar och diskar stup i kvarten. vilket är väldigt trevligt för min lägenhet, men inte ett av mina vanliga beteenden, så det känns lite underligt. jag lyssnar på musik som inte påminner om honom, Pugh, Uggla, GES gärna typ "Ingenting minner om dig" - GES, "Breakin' dishes" - Rihanna och "Fairytale gone bad" - Sunrise Avenue och försöker låta bli att längta. men jag har inte ont i magen längre.

Inga kommentarer: