tisdag, januari 05, 2010

myror i huvudet.

10:36

efter lite tankesurr i huvudet igår somnade jag. imorse vaknade jag seg och trött, men lyckades ändå masa mig ur sängen. jag och iPod-Josefin gick på morgonpromenad och rensade huvudet lite. det blåste. huvva.

det är verkligen en känsla av déjà vu - jag har redan gjort det här en gång. förra gången grät jag mycket mer dock, nu städar jag istället. redan diskat, torkat av diskbänken och grundligt skrubbat insidan på micron. substitut? nejdå. eller kanske. det ger ju omedelbar tillfredsställelse i alla fall. något är smutsigt --> något blir rent --> jag blir nöjd.

jag har äntligen(?) fått mail från min handledare, som jag mailade 17 december. hon hade legat sjuk över jul. funny thing, jag trodde att jul var runt 23-30 december där och inte från 17 december till 5 januari. MEN det kanske bara är jag. jag försökte läsa hennes mail igår, fick nästan psykbryt och stängde av datorn. jag försökte läsa hennes mail förut idag, fick nästan psykbryt och gjorde något annat. nu är jag inne på min tredje gång och har kommit igenom första stycket utan att skrika högt. det måste ju vara ett bra tecken.

Inga kommentarer: