onsdag, januari 13, 2010

En helt vanligt solig onsdag.

11:07

I måndags kom Bus till mig och vi ställde till med raggmunkskalas. Jag har pysslat så det bara stänker om det de senaste dagar och bland annat bakat mitt första surdegsbröd. Jag är nästan kär i det, det blev så otroligt fint och gott och det var en upplevelse att få hantera en surdegsdeg, den är så annorlunda mot en vanlig deg.

Jag drömde obehagligt inatt och vaknade imorse med en sån där krypande känsla i kroppen - släpp mig, släpp mig! - men det var bara en dröm. Ute på morgonpromenad i klara -10 grader försvann känslan och hemma igen med frukost i magen kändes det bra igen.

Igår var jag på bodypump med Rosa som instruktör, oj vad roligt det är att folk verkligen blir helt annorlunda när de går in i instruktörsrollen. :) Efter att ha lyft vikter tills jag knappt kunde stå (vilket jag inte kunde bitvis, kom inte upp ur sista utfallet utan damp ner på knä istället. Så ska det vara, svett och mjölksyra. ;)) stack vi och åt en god lunch på Condeco innan jag tog mig hem till lägenheten och lite mer pluggande. Mycket trevligt. :)

Nu sitter jag hemma hos farmor och farfar, passade på att snylta skjuts av pappa. I eftermiddag är det dags att åka upp till Umeå för sista gången och jag är sådär pigg på det. Inte för att det är jobbigt den här gången, utan för att det jobbiga ligger i att åka hem. När jag är klar i skolan kl. 15 på fredag ska jag slå ihjäl tid tills klockan tio i nio då tåget går hem igen. Suck. Vad gör man i Umeå i typ sex timmar en fredagseftermiddag? Den här gången åker i alla fall Albin-dator med, även om han väger bly. Och kudde och öronproppar är nerpackat. Lärdomar sen tidigare besök. ;)

Inga kommentarer: