onsdag, december 23, 2009

en sång om fred och frid i juletid.

10:36

att ta sig hem från Falun visade sig bli ett rent helvete. jag skulle åka 07:25 från Falun, byta två gånger och sen anlända till Västerås 09:33 för att åka med mormor och morfar ner till Göteborg - varför sitta på ett tråkigt tåg när man kan åka bil och få världens godaste smörgåsar av mormor?

för att göra en lång och bedrövlig historia en smula kortare - mitt tåg blev, efter att ha blivit försenat till 08:38, slutligen inställt. då skulle nästa tåg komma 09:21, så jag tänkte (efter att ha börjat gråta i ren uppgivenhet av trötthet och hunger - ja, pröva själv att gå upp halv sju och skippa frukosten (skulle ju få frukost av mormor) för att sedan stå och frysa i -20 grader på tåg som aldrig kommer får du se hur glad man bli) att det är väl lika bra att vänta in det. det blev också inställt. lyckades med telefonhjälp av Faluns hitta vart bussen gick från och ta mig till Borlänge. därifrån ett försenat tåg till Sala, så jag missade anslutade tåg och fick vänta på en buss till Västerås. påväg till Västerås slumrade jag till, vaknade, trodde jag var framme, plingade "stopp" på bussen, gick av och upptäckte att jag gått av helt fel och inte visste vart jag var. så jag gjorde vad varje vettig människa skulle gjort i min situation. jag började strötgråta och ringde mamma.
anyways. mormor och morfar hittade mig och ungefär 3,5 timmar försenade kom vi iväg. mormor hade plockat ihop lite rester till mig (kallt potatismos och skinka har aldrig varit så gott!) och gjort mackor och räddade förmodligen mitt liv. bilresan avlöpte utan problem och herregud vad skönt det var att komma hem.

bortsett från mardrömsresan från Falun har jag haft det så bra. jag har gått omkring och varit kär, pussats, inte gjort många knop och bara njutit ända in i själen av att ha honom nära mig. <3

imorgon är det julafton. det känns underligt, jag har haft så mycket annat att längta efter att julafton liksom kommit lite i skymundan. men det är snö överallt, en stor gran står hemma som vi ska klä ikväll, hela kylen är full av julmat och hela familjen är hemma. allt är som jag vill ha det. :)

idag bestämde jag mig för att följa med mamma till jobbet för att få lite pluggat - jag har inte gjort att smack hittills, men det gör mig ingenting just nu. det är mycket som känns bra nu.

Inga kommentarer: