torsdag, december 10, 2009

en extra timme av hans röst är värd lite sömnbrist.

08:35

lucka nio bakades igår efter att jag kommit hem från att ha loggat match med farfar (RIK-Lugi, torsk och såll åt bägge hållen.). klockan halv tio började mamma och jag laga fudge. det var en jättebra idé, tyckte vi då. två timmar senare, när klockan var halv tolv var vi klara och det var definitivt inte en bra idé längre (för att vara i någorlunda sömnbalans brukar jag gå och lägga runt 22 på vardagar.). sen pratade jag i telefon med min Falun i över en timme. smart? inte ett dugg, men jag längtar efter honom och telefon är det närmsta jag kommer. så, idag är jag lite tröttare än jag planerat. anyways, idag är det bara 8 dagar kvar tills jag åker dit och då tänker jag ligga vaken halva natten och titta på honom. bara för att jag kan. :)

Lillebror med flickvän sitter och gullar sig i soffan. jag är en otroligt missunnsam och avundsjuk människa just nu och tycker att om de ska hålla på så kan de väl gå någonstans utanför mitt syn- och hörfält? jag sabbade effektivt den romantiska stämningen genom att sätta på Outkast - AtLiens. jag vet, jag vet, men just nu sätter jag onda ögat på alla par som har varandra på mindre än 60 mils avstånd (undantaget Bus&Bumby, Lady Hickups&Kapten Rödskägg och Banana&Chefen. men bara för att jag tycker om dem.). nu gick dem. tackgodegud.

idag är sista rycket inför tentan. nu börjar jag få panik. saken är den att om jag tänker tillbaka så vet jag inte riktigt vad jag skulle kunna ha gjort annorlunda heller. tiden som jag inte lagt på idrottsnutritionen har jag lagt på ämnesfördjupningen och att läsa böcker och jag kan inte plugga dygnet runt, det är en fysisk omöjlighet. hursom - ner med huvudet i kolhydrater, kinaser och kroppskonstitutioner igen.

Inga kommentarer: