tisdag, december 08, 2009

You take my heart and shake it loose

21:49

gårdagen var inte en av mina bästa dagar. ju längre dagen led, desto mer ledbruten, trött och nere kände jag mig. planerad träning i form av jogg med mamma och ett skivstångspass på Friskis ställdes utan större betänktetid in och jag ägnade dagen åt pluggande (som i och för sig gick rätt stapplande, men jag pluggade i alla fall), hjälpa mamma att handla och baka lucka 6 och 7 i vår julkakaskalender - glöggkokta päron med grädde och kokosmazariner. helt ljuvligt got bägge två, speciellt glöggpäronen var en riktig höjdare. aldrig ätit det förut men rekommenderar det varmt, supergott! idag bakar vi lucka 8 - chokladtryfflar, en sort med havssalt och en med ädelost. :)

idag har pluggandet gått ungefär lika stapplande. jag har 12-poängstenta på fredag och jag har liksom hoppat över panikstadiet som jag brukar hamna i innan tentor och direkt gått till ett lite mer uppgivet stadie, typ "jag förstår inte hur det här ska gå så det är ingen idé att stressa upp sig"-stadiet. bra eller inte? det får vi se på fredag.

helgen kommer bli awesome i vilket fall. på fredag fyller mor år, vi ska äta på "Tre indier", gå på teater (1 2 3 Schtunk spelar Onkel Vanja på Pustervik - vet du inte vilka de är, ta reda på det! garanterad träningsvärk i magen av allt skrattande!) och efteråt ska jag, Pysslingen och en kompis till henne dra till KulturATOM för CypherNight och DANSA! :D lördag innebär lite lussevaka och en maskerad. söndag... ja, vi får se hur mycket ork jag har kvar där. :P

Inga kommentarer: