torsdag, november 12, 2009

lite extra tid och torsdagshuvudvärk.

16:17

idag går inte allt pang-pang-pang som det brukar göra i mina veckor nu, och jag tar mig lite extra tid att blogga loss en stund efter jobbet. idag har jag skaffat mig en hejdundrande dunkande huvudvärk som jag vet orsakas av att jag sitter och stirrar på en dator typ 8 timmar om dagen. den kommer så snällt försvinna efter en promenad och lite träning till Sportlife Almedal. idag är en sån dag där jag inte har lust att träna själv, utan bara vill bli tränad --> tur för latmask-mig att det finns pass att gå på. idag hoppas jag på att få en drop-in-biljett till S-core. core och funktionell träning toppar lätt min lista nu (bortsett från dansen of course.).

jag var på ett corepass igår på Friskis&Svettis, Västra Hamngatan. det var tyvärr rätt kasst. jag är allergisk mot instruktörer som visar övningen en gång och sen bara kör själv, inte informerar om hur lång tid man ska köra eller var och hur det ska kännas och bara kommer med lite glada tillrop var tionde minut. "Heja heja!", "Kör på nu!", "Kämpa lite till!" ja, men jag vet ju knappt vad jag ska göra, för du säger inget och dessutom ser jag inte hur du gör för jag ligger ner och mina knän är ivägen! hmm. jag är rätt kinkig med gruppträningpass, men jag har några riktigt bra, Rivers spinningpass (speciellt RPM) är något alldeles extra, Sannas krafttag på Fysiken gillar jag också. uppe i Umeå var jag på ett riktigt bra corepass också, fast den instruktören vet jag inte vad hon hette. sedär, jag är inte helt omöjlig. ;)

nu ska jag stoppa lite mellis i magen innan jag drar iväg till träning.
usch, idag känns längtan efter Falun lite extra.

Inga kommentarer: