tisdag, oktober 20, 2009

vi tar den långa vägen hem.

09:14

jag kom i säng i god tid igår också (no shit, satt och väntade på att klockan skulle bli 22 så jag inte skulle känna mig som en trött 7åring...) och min kropp tackade mig vänligt och bestämt genom att helt sonika vakna upp klockan 5 och vägra somna om på en timme. där får jag för att jag är utvilad. :P

konstaterade på morgonpromenaden imorse att det spelar nog fanken ingen roll om det är soluppgång eller grådisig morgon med duggregn i luften, det är lika skönt att komma ut och väcka kroppen samtidigt som dagen vaknar ändå. dagens morgon bjöd på ett droppande, höstdoftande elljusspår i Safjället och blöta tår. lika ljuvligt som vackert.

idag ska jag och Mikkis äta lamm och balsamicorostad potatis till lunch - tack för att du fyllde frysen farmor. ;) note to oneself: jag måste handla både mjölk och sojamjölk idag, undrar när jag ska hinna med det? kvällen bjuder på två timmar NYC på TFDA och ett gympass med Bus innan jag ska hem och släpa mig i säng. party hard. ;)

jag lyssnar på Martin Stenmarck på Spotify och konstaterar att nu är det en vecka kvar tills nästa tisdag. det händer lite grejer nu, men jag vill inte out:a det än - jag är för osäker än. jag tycker inte riktigt om att vara osäker, jag har varit säker väldigt länge och vant mig vid den känslan. men, jag får aldrig reda på något om jag inte prövar nya saker och jag misstänker att det är nyttigt att våga sig utanför mina invanda ramar och mönster. jag återkommer om ämnet. :) Mikkis sa en bra sak igår som jag verkligen behövde höra och som jag tänkt ofta sen hon sa det: "Du kan inte rå för hur du känner, men du kan rå över hur du agerar." så sant som det är sagt. kloka flicka. <3

1 kommentar:

Julia sa...

nu blev jag nyfiken min ven. pussi <3