måndag, oktober 19, 2009

slow down girl.

20:41

morgonen började med att möta upp Mikkis och knalla till biblioteket för inlämnande och lånande av nödvändiga böcker. där hann vi bägge bli ytterst pissed off, hon för att hon hade bokat en bok och sen fått reda på att den blivit utlånad eftersom: "Vi lägger inte undan böcker som finns inne." nehe, och vad är då poängen med att ens kunna boka dem?! och jag lånade en 6 böcker, packade ner i väskan och sen gick larmet av när jag skulle ut så jag fick packa upp alltihop igen. när vi gick ut från bibblan var vi bägge rätt tjuriga och i mer eller mindre desperat behov av kaffe och frukost. efter en säng förbi Kurs-och-tidningsbiblioteket (där vi inte heller hittade det vi letade efter.) gick vi hem och åtgärdad mat-och-kaffeproblemet åtminstone.

dagen har varit produktiv - trots vissa problem med att hålla ögonlocken uppe har jag ända fått läst alla kapitel i Clinical-boken och är därmed redo att börja med instuderingsfrågorna. woopido. :) jag försöker jobba undan så mycket som möjligt, det verkar liksom som det aldrig tar slut. :P det känns hanterbart än så länge i varje fall. jag kräver inte mer nu. :)

isolationklass på TFDA på eftermiddagen med ny koreografi som kommer bli snuskigt snygg när vi fått jobba in den ett par gånger till. datum för showcaset är satt dessutom! 6 december får jag stå på Pusterviks scen med lampor i ögonen och adrnalinet pumpande på högvarv igen. wow, det kommer bli så roligt! :D

jag försöker egentligen bara fördriva tiden till det blir legitimt för mig att gå och lägga mig. innan klockan nio känns liksom inte OK när man är 22 år. :P

Inga kommentarer: