tisdag, oktober 06, 2009

pensionärsfasoner.

11:09

efter att ha hoppat i säng i ordentlig tid för första gången på en vecka är min sömnbrist så sakteligen på väg att försvinna. jippieyay. :)

imorse vaknade jag efter att ha gått och lagt mig med en smärtande rygg (tränade core på gymmet igårkväll och senare lyfte jag en läskigt tung väska med riktigt kass hållning --> jag har ryggskott som en annan pensionär.) och en vild förhoppning om att "Det blir nog bättre till imorgon" vaknade jag stel som en pinne. planerade att ta mig en löptur på morgonen idag och sömndrucken och yrvaken som jag var hann jag både ta på mig strumpor, löparbyxr och sportBH innan jag fattade att "Jag kan ju inte gå ut och springa, jag har ju svinont i ryggen!"
ehh... ja. min hjärna fungerar inte optimalt i nyvaket tillstånd. :P

anyways. en promenad till Mikkis och lite Panodil mjukade upp mig lite grann, men jag är fortfarande halvt om halvt kolli. lugna kontrollerade rörelser och många grimaser. jag är aldrig så medveten om hur mycekt jag faktiskt använder vissa delar av min kropp förrän jag gör mig illa. suck. värme, träningsvila och lite promenader. och Panodil. massage hade varit bra. suck igen.

MEN, det går bättre att plugga idag, tack och lov. :)

Inga kommentarer: