lördag, oktober 24, 2009

jag ångrar ingenting, skulle göra det igen.

16:57

igår blev precis lika bra och kul som det varit de senaste gångerna jag fått för mig att ha lite party på någon helgdag. Kombo, Mikkis och jag började med AW på Excet, åt mat, drack öl och pratade. efter ett tag dök Manu med sällskap upp och så hängde vi en stund. kvällens försök i att utöka min repertoar med drinkar jag vet att jag gillar (två hittills, Caipirinha och frozen strawberry daiquiri.) bestod av en Long Island ice tea som Mikkis tipsade om - ingen höjdare tyvärr. däremot var den apstark (jag fick veta i efterhand att den innehåller rom, vodka, tequila, Cointreau OCH gin), så jag var en aning på lyran där på kvällskvisten. det slog dock aldrig över till att bli jobbigt och efter ett tag drog vi hem till Kollektivet där vi sjöng Singstar (jag ägde!) och pratade. Manu med sällskap droppade av efter ett tag, men Mikkis, jag och Nicko stannade hemma. natten avslutades med en hemlagad Pasta Carbonara á la Mikkis och jag däckade nöjd, trött och glad i Mikkis bäddsoffa. det har hänt så ofta nu de senaste helgerna att det snart räknas som en vana tror jag. :P

idag är sådär härligt lagom seg. vaknade runt halv elva och kom så småningom upp. Mikkis var så underbar som bara hon kan vara och undrade: "Vill du ha pannkakor till frukost?" så efter at jag gjort en utflykt till Hemköp bjöds jag på nysteka american pancakes med banan, färska blåbär och sirap samt te. har jag världens bästa vän eller vad? <3 sen dess jag har kikat på Lillebrors match, handlat två äpplen och plockat ihop mina kläder - imorgon kommer farfar hem igen och jag ska, lite motvilligt, lämna tillbaka huset. ikväll blir det mysmat med Mikkis och Kombo samt mastodontfilmvisning. finns tråkigare sätt att fördriva tiden. ;P

Inga kommentarer: