onsdag, september 02, 2009

smile like you mean it.

21:54

jag är fortfarande rena solskenet. allt känns bra och jag är glad. ärligt talat var jag rätt orolig i måndags kväll, för efter en dag med både styrketräning och två timmars dans värkte det rejält i höfterna och jag tänkte i mitt stilla sinne att: "Nu är det kört, nu har jag varit för ivrig och dragit upp det igen." men, på tisdagsmorgonen kändes det mycket bättre och idag morse ingenting, så idag var jag ute på min inplanerade gå-löp-gå-runda. ca 2,6 km löpning, no problem och helt smärtfritt. bara det är ju något att vara fjantigt glad över. :)

förmiddagen och lunchen gick åt till att vara mammas personal shopper och hitta en klänning hon kan ha på sin brors bröllop som är i helgen. hon hade skor och ingen klänning, jag hade klänning men inga skor. för att göra en lång historia kort hittade jag en klänning till henne och hon hittade skor (små, nätta, svarta saker. urgulliga!) till mig. sen hittade vi halsband &örhängen till henne och örhängen till mig. dessutom hann vi med en lunch på SuperSushi. allt som allt en riktigt produktiv förmiddag. :)

produktivare blev det. jag har ringt CSN (idioter), jag har ringt min bank (dryga tant) och jag har ringt både Umeå och GU, blivit registrerad på min distanskurs och fått info om både idrottsnutritionen (äntligen fått lite rätsida på saker och ting och kan ÄNTLIGEN! börja plugga! :))och kostundersökningsmetodiken. OCH varit på affären, lagt på ett stipendiebrev (jag kanske slipper lägga ut en massa pengar på Umeåresor&boende!) samt åkt till Mölndal med kombinerad fika/promenad med Dalmasen. och lagat mat. :)

efter lite tankeverksamhet ringde jag till TFDA och anmälde mig till en till dansklass. det kostar inget extra (3-6 kurser = samma pris) och den ligger efter min klass på tisdag ändå. 1 timme - 2 timmar - same shit, jag är ju ändå där. :P

jag har blivit något av Den Bortglömda Matens Skyddshelgon här hemma. jag tycker så illa om att vi slänger så mycket mat (okej, det är kanske inte mycket mat, men det slängs ändå en hel del), så när något har legat i kylskåpet typ 3 dagar och ingen gör en ansats till att vara intresserad av det så åker det sonika ner i en låda, får en etikett och så in i frysen. färdiga matlådor behövs nästan alltid och ja. bättre det än att maten blir möglig och måste slängas. eller? är det jag som är pedantisk?

skola imorgon.
gym med Bus.
Dans!
:)

Inga kommentarer: