onsdag, september 30, 2009

omväxling förnöjer.

10:02

som nämnt - i måndags satt jag och pulade med min budget och insåg att trots en månad med en massa jobbig och stora engångsutgifter (ny mobil till exempel...) så verkar det faktiskt som jag går plus. :) visserligen bara typ 100 spänn, men ett plus är ett plus. :) nästa månad ser däremot liiite kärvare ut, med två födelsedagsbarn, varav det ena är Mikkis och den kvällen har jag inte den minsta lust att vara begränsad pga. pengar - då vill jag gå dit hon går och göra vad hon vill utan vidare tankebegränsingar. så, idag har jag bytt ut mitt konstanta pluggande mot en jobbdag och passar även på att krama farmor&farfar som jag inte haft möjlighet att hälsa på den skolan började.

igår gick också i ett i ett, men jag lyckades överleva även den dagen. :) efter löpning, frukost, gym, plugg, lunch och en statistikföreläsning (som gav mig känslan av att någon mycket omilt hade hoppat på mitt huvud...) sammanstrålade GusMemma och jag för att föreläsningförbereda oss och ta oss ut till handbollsklubben. efter diverse tjall med teknik, lite panik och runtspringande i hallen efter folk som kunde hjälpa var vi redo. föreläsningen gick bra och OJ, vad roligt det var! :) vem vet, det kanske blir något mer i den vägen...? ;) jag återkommer med updates på den fronten. :)

efter att det värsta adrenalinet hade lagt sig träffade jag Dalmasen och vi gick till Danilo och åt. jag <3 Danilo, jättegod mat och lagom prisnivå (för mig) för att kännas lyxigt utan att ruinera. jag åt en jättegod sandwich på ciabatta, grillad ryggbiff, sallad, rödlök och rostad paprika; Dalmasen åt en King Kong burger. mums. :) mätta och nöjda promenerade vi till Korsvägen och passade på att titta på utställningen med underbara bilder från Sveriges nationalparker som står utanför Universeum tills jag frös för mycket för att fortsätta vara kvar ute. då drog vi och drack te istället och eftersom han åker hem på torsdag så sov jag hos farmor och farfar för att slippa bry mig om att tåget slutar gå 00:17 på vardagar. :) klockan strax innan 2 smög jag mig in så försiktigt jag kunde för att inte väcka någon, och det gick tydligen jättebra för jag höll på att skrämma livet ur farfar när han kom upp och upptäckte att det ligger någon i soffan?!
hoppsan. ^^

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Drack te va de ja......... ;)