tisdag, september 22, 2009

if you have a craving, I'll get it for you.

10:26

igår spenderades hela morgon, förmiddag och en del av eftermiddagen hos Mikkis för pluggande. jag hade gjort iordning en liten påse med två burkar nyplockade blåbär, en burk lingon och lite egenplockade äpplen till henne och hoppades hon skulle tycka om det. hon pep när hon öppnade påsen. :) "Men, vad är det här..? Nemen... ÅH! Nemen... ÅH!" osv. hon blev jätteglad och jag blev glad över att hon blev så glad. :)

hade en otroligt otrevlig upplevelse när jag skulle plugga idrottsnutrition och inte fattade varför kapitelhänvisningarna i instuderingsfrågorna inte stämde med kapitlen. efter bläddrande fram och tillbaka och fundersamt igenomläsande av frågorna typ tio ggr insåg jag att boken i mitt knä hette "Practical Sports Nutrition", INTE "Clinical Sports Nutrition." insikten: "Shit, jag har pluggat på fel bok." var som ett slag i magen och då dog jag lite. letade lite desperat efter boken på bibliotek, men den fanns varken i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka eller Varberg. en ny version ska dessutom komma ut i år, vilket gör att det känns rätt meningslöst att köpa den i bokhandel nu. som sista desperata utväg ringde jag till en av mina lärare, Mr. Petterson, och frågade om han möjligtvis hade någon bok jag kunde låna..? under över alla under, det hade han. "Fast jag har bara en gammal version." sa han och jag tyckte att spela roll! bara det är en bok! nu är det speedläsning på gång. tjoho. :P

runt 16 drog jag till TFDA för isolation och NYC. frustration över att min kropp inte vill göra som jag säger åt den idag med, men jag märker ju att det blir bättre och bättre ju längre klassen håller på. ilskan får mig dessutom att stenfokusera. alltid nåt. :) NYC gick lättare, men så är det ju nybörjarklass också. den koreografin vi kör nu ska vi köra på showcaset i vinter, and I love it! :D

idag blir det första skola, sen fika, sen resa till Umeå. jag har världens mest proppade rullväska och ser fram emot det jättemycket. :)

Inga kommentarer: