söndag, september 27, 2009

en utmanande och utmattande vecka.

21:29

omvälvande vecka, minst sagt.
i tisdags åkte jag upp till Umeå (nattåg gick väl sådär. skulle inte kalla det "sammanhängande sömn", men jag sov i alla fall. :)) och där spenderade jag onsdag-torsdag-fredag på Umeå universitet med att ha ett antal sjukt bra föreläsningar med våra kursansvariga. Rosa och jag passade på att lägga tiden efter skolan på att träna på IKSU (Nordens största träningsanläggning. ohmygod, den var helt gigantiskt ENORM!) och lära oss promenadvägen från vårt vandrarhem till universitet. tre otroligt lärorika och utmattande dagar. tåget hem gick 21 på lördagkvällen och jag sov mer eller mindre från kl. 22 tills dess att tåget rullande in hemma vid runt halv tio. sen hem, byta om, packa upp, packa om och iväg på helt crazy och jättekul kräftskiva långt ut i ödemarken åt Varbergshållet på lördag eftermiddag/kväll.

så, idag har jag varit sisådär pigg. fick skjuts hem så jag var hemma vid strax efter tolv och efter lite slappande hemma knåpade jag ihop mina prylar och begav mig till TFDA för att ta igen två av NYC-klasser jag missat när jag vart borta, och så min sedvanliga söndagshiphop. ny, kaxig koreografi till Rihanna - Breakin' Dishes - det var ner på golvet och slänga med håret och vicka på rumpan och det mesta kul man kan göra. ;) hiphopen blev dessvärre förvandlad till isolationklass, eftersom Joje var domare på ett jam och inte hann i tid. =/ so - ingen söndagshiphop. too bad. däremot ska vi få ta igen den klassen någon annan dag när han kan, det blir bra. :)

ojoj, alldeles lycklig efter 3 timmars dans och inte alls så trött som jag borde känna mig. galen träningsvärk i bålen efter gympassen vi körde i Umeå, men det känns gött. :) imorgon är det föreläsningsförberedelser, skola, pluggapluggaplugga statistik oooch... alldeles rätt. dancing. ;)

mitt under andra klassen såg jag mig själv i spegeln och insåg: "Det är här jag känner mig snyggast." skön känsla. :)

Inga kommentarer: